ZSP Nr 3 Myślibórz
W dniach od 1 lutego do 18 lutego oraz w dniach 28 lutego i 3 marca 2005 roku Wydział Kontroli Starostwa Powiatowego w Myśliborzu przeprowadził kontrolę kompleksową w ZSP Nr 3 w Myśliborzu. Kontrolą objęto lata budżetowe 2002 - 2004.
W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, iż kontrolowana jednostka:
-
posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn.zm.);
-
w zakresie sprawozdawczości budżetowej stosuje przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13.03.2001r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. Nr 24 poz.279 z późn.zm.);
-
prowadzi wszystkie księgi rachunkowe wymagane art.13 ustawy o rachunkowości;
-
przestrzega ustaleń zakładowego planu kont przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych,
-
prowadzi oszczędną gospodarkę finansową w zakresie wydatków budżetowych;
-
prowadzi gospodarkę pieniężną oraz drukami ścisłego zarachowania, zgodnie z opracowaną instrukcją obiegu i kontroli dokumentów.
W trakcie kontroli stwierdzono również nieprawidłowości:
-
-
W instrukcji wewnętrznej w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych nie ujęto obowiązku sporządzania sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji i zabezpieczenia składników majątkowych przez komisję inwentaryzacyjną.
-
Nie opracowano dokumentacji systemu przetwarzania danych przy użyciu komputera.
-
Nie sporządzono sprawozdania z przeprowadzonej inwentaryzacji.
-
Nie dokonano prawidłowego rozliczenia przeprowadzonej inwentaryzacji w 2003r., tj. nie powiązano jej wyników z zapisami w ewidencji księgowej analitycznej i syntetycznej. Powyższą nieprawidłowość skorygowano w trakcie przeprowadzania kontroli.
-
Do roku 2004 nie bieżąco prowadzona była ewidencja analityczna i syntetyczna składników majątkowych.
-
Nie przestrzegano obowiązku przekazywania środków na rachunek Zakładowego Funduszu Środków Socjalnych.
-
W sposób nieprawidłowy przeprowadzana była procedura postępowania w trybie zapytania o cenę przy zakupie opału oraz zakupie i wymianie okien w budynku szkoły. (zapytania o cenę kierowano do niewystarczającej liczby dostawców lub wykonawców, brak zamieszczania daty i godziny wpłynięcia oferty do jednostki.
-
W celu wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości wydano zalecenia pokontrolne.
Przygotowała: Bernarda Bartoszewicz
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Katarzyna Ostrowska-Wolska Data wytworzenia:
01 sty 2012
Osoba dodająca informacje
Marek Dmytruszewski Data publikacji:
15 cze 2005, godz. 14:42
Osoba aktualizująca informacje
Marek Sobiegraj Data aktualizacji:
05 mar 2012, godz. 08:52