Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Myśliborzu

Wyszukiwanie zaawansowane

Tagi

ZSP Nr 3 Myślibórz


 

W dniach od 1 lutego do 18 lutego oraz w dniach 28 lutego i 3 marca 2005 roku Wydział Kontroli Starostwa Powiatowego w Myśliborzu przeprowadził kontrolę kompleksową w ZSP Nr 3 w Myśliborzu. Kontrolą objęto lata budżetowe 2002 - 2004.

 

W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, iż kontrolowana jednostka:

  1.  

    posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn.zm.);

  2.  

    w zakresie sprawozdawczości budżetowej stosuje przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13.03.2001r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. Nr 24 poz.279 z późn.zm.);

  3.  

    prowadzi wszystkie księgi rachunkowe wymagane art.13 ustawy o rachunkowości;

  4.  

    przestrzega ustaleń zakładowego planu kont przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych,

  5.  

    prowadzi oszczędną gospodarkę finansową w zakresie wydatków budżetowych;

  6.  

    prowadzi gospodarkę pieniężną oraz drukami ścisłego zarachowania, zgodnie z opracowaną instrukcją obiegu i kontroli dokumentów.

 

 

 

W trakcie kontroli stwierdzono również nieprawidłowości:

    1.  

      W instrukcji wewnętrznej w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych nie ujęto obowiązku sporządzania sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji i zabezpieczenia składników majątkowych przez komisję inwentaryzacyjną.

    2.  

      Nie opracowano dokumentacji systemu przetwarzania danych przy użyciu komputera.

    3.  

      Nie sporządzono sprawozdania z przeprowadzonej inwentaryzacji.

    4.  

      Nie dokonano prawidłowego rozliczenia przeprowadzonej inwentaryzacji w 2003r., tj. nie powiązano jej wyników z zapisami w ewidencji księgowej analitycznej i syntetycznej. Powyższą nieprawidłowość skorygowano w trakcie przeprowadzania kontroli.

    5.  

      Do roku 2004 nie bieżąco prowadzona była ewidencja analityczna i syntetyczna składników majątkowych.

    6.  

      Nie przestrzegano obowiązku przekazywania środków na rachunek Zakładowego Funduszu Środków Socjalnych.

    7.  

      W sposób nieprawidłowy przeprowadzana była procedura postępowania w trybie zapytania o cenę przy zakupie opału oraz zakupie i wymianie okien w budynku szkoły. (zapytania o cenę kierowano do niewystarczającej liczby dostawców lub wykonawców, brak zamieszczania daty i godziny wpłynięcia oferty do jednostki.

 

W celu wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości wydano zalecenia pokontrolne.

 

 

 

 

 

 

 

Przygotowała: Bernarda Bartoszewicz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Katarzyna Ostrowska-Wolska

Data wytworzenia:
01 sty 2012

Osoba dodająca informacje

Marek Dmytruszewski

Data publikacji:
15 cze 2005, godz. 14:42

Osoba aktualizująca informacje

Marek Sobiegraj

Data aktualizacji:
05 mar 2012, godz. 08:52