Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Myśliborzu

Wyszukiwanie zaawansowane

Tagi

Zespół Szkół w Smolnicy


  •  

    Zespół Szkół w Smolnicy

 

W dniach 3-20 luty 2004r. Wydział Kontroli przeprowadził kontrolę problemową w Zespole Szkół w Smolnicy. Kontrolą objęto zagadnienia:

 

- dochody i wydatki jednostki,

 

- gospodarka rzeczowymi składnikami majątku,

 

- procedury udzielania zamówień publicznych,

 

Kontrola obejmowała lata 2001 - 2002 i stanowiła dokończenie kontroli programowej z października 2003 roku.

 

Wyniki przeprowadzonej kontroli pozwalają stwierdzić, że jednostka posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z wymogami art.10 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 o rachunkowości (Dz. U. Nr 121 poz. 591 z późn.zm.). Księgowość prowadzona jest techniką komputerową. Za pomocą programów jednostka prowadzi wszystkie księgi rachunkowe wymagane przepisami ustawy o rachunkowości. Kopie danych z programów przechowywane są na dysku twardym i na dyskietkach. Dowody księgowe posiadają wszystkie elementy wymagane przepisami art.20, 21, 22 ustawy o rachunkowości. W księgach rachunkowych zostały ujęte wszystkie wybrane do kontroli dowody księgowe, nie zawsze były one jednak wprowadzane w tym okresie sprawozdawczym, którego dotyczyły. Inwentaryzacja została przeprowadzona w terminach zgodnymi z wymogami art.26 ust.3 ustawy o rachunkowości. Sprawozdania z wykonania planu dochodów za rok 2001 i 2002 oraz sprawozdanie z wykonania wydatków 2002 roku były zgodne z ewidencją księgową. Bilans na dzień 31.12.2002 rok zgodny z prowadzoną ewidencją księgową.

 

W prowadzonej ewidencji księgowej stwierdzono nieprawidłowości:

  •  

    1. Nie wprowadzono wszystkich operacji księgowych w danym okresie sprawozdawczym, którego dotyczyły.

  •  

    2. Nieprawidłowe dokonywanie zapisów na kontach: 130 „Rachunek bieżący jednostki”, 231 „Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń” i 400 „Koszty”

  •  

    3. Przeksięgowywanie wyniku finansowego na konto funduszu pod datą 31.12. danego roku, zamiast pod datą zatwierdzenia sprawozdania finansowego w roku następnym.

  •  

    4. Nie zaksięgowanie wszystkich operacji gospodarczych w roku 2001, w wyniku czego konta syntetyczne nie odzwierciedlały wszystkich zdarzeń gospodarczych.

  •  

    5. Przypadki wypłacania gotówki z kasy na podstawie rachunków bez pokwitowań odbioru na tych rachunkach.

  •  

    6. Opóźnienie w realizacji płatności rachunków za materiały i usługi. Jednostka w badanym okresie nie zapłaciła kosztów z tego tytułu.

  •  

    7. Nieprawidłowe księgowanie w zakresie wydatków i kosztów z tytułu funduszu płac.

  •  

    8. Na otrzymane środki z tytułu odszkodowania w 2002 roku nie został utworzony środek specjalny.

  •  

    9. Sporządzanie sprawozdań niezgodnie z zapisami wynikającymi z ewidencji księgowej za rok 2001.

 

W celu wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień zaleca się:

 

1. Bieżąco i prawidłowo dokonywać rozliczeń funduszu płac oraz składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne zgodnie z prawidłowo sporządzonymi deklaracjami rozliczeń ZUS.

 

2. Prawidłowo naliczać i księgować koszty dodatkowych wynagrodzeń rocznych.

 

3. Z tytułu otrzymanych odszkodowań sporządzać plany finansowe środka specjalnego na określone zadania.

 

4. Dokonywać zapłat za wykonane prace w wyznaczonych terminach oraz prowadzić ewidencję na kontach rozrachunkowych.

 

5. Zapisów zaszłości gospodarczych wynikających z dowodów księgowych dokonywać na podstawie prawidłowo sporządzonych dokumentów i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

6. Sprawozdania sporządzać zgodnie z zapisami wynikającymi z ewidencji księgowej.

 

 

 

Przygotowała: Katarzyna Tuszakowska


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Katarzyna Ostrowska-Wolska

Data wytworzenia:
01 sty 2012

Osoba dodająca informacje

Marek Dmytruszewski

Data publikacji:
04 paź 2004, godz. 15:13

Osoba aktualizująca informacje

Marek Sobiegraj

Data aktualizacji:
05 mar 2012, godz. 08:43