ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 3 W MYŚLIBORZU
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 3
IM. S. DARIUSA I S. GIRENASA W MYŚLIBORZU
W dniach od 14.05.2008r. - 28.05.2008r. oraz w dniu 03.06.2008r. została przeprowadzona kontrola problemowa w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im. S. Dariusa i S. Girenasa w Myśliborzu. Przedmiotem kontroli była gospodarka finansowa jednostki w okresie od 01 stycznia 2007 roku do 31 grudnia 2007 roku w zakresie:
-
uregulowań organizacyjno - prawnych,
-
gospodarki środkami pieniężnymi,
-
gospodarki rzeczowymi składnikami majątku,
-
rachunkowości i sprawozdawczości,
-
dochodów i wydatków budżetowych,
Do ustaleń kontroli w protokole podpisanym w dniu 20 czerwca 2008 roku nie wniesiono zastrzeżeń.
Wyniki przeprowadzonej kontroli pozwalają stwierdzić, że kontrolowana jednostka prowadzi politykę rachunkowości zgodną z przepisami rachunkowości budżetowej oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku
w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetów państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006 r., Nr 142, poz. 1020).
Kontrolowana jednostka posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z 29 września 1994 roku
o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694).
ZSP Nr 3 w Myśliborzu prowadzi gospodarkę finansową w sposób celowy oraz zgodny z planem finansowym jednostki przestrzegając art. 28 ust. 1 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 247, poz. 1832).
W zakresie sprawozdawczości budżetowej jednostka stosuje przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 78).
Jednostka przestrzega ustaleń zakładowego planu kont przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych.
Księgi rachunkowe prowadzone są zgodnie z zasadami zawartymi w rozdziale 2 ustawy o rachunkowości.
Szkoła prowadzi gospodarkę pieniężną oraz drukami ścisłego zarachowania, zgodnie z opracowaną instrukcją obiegu i kontroli dokumentów.
W trakcie kontroli stwierdzono także uchybienia. W celu ich wyeliminowania zalecono:
-
uzupełnić podstawy prawne w obowiązujących w jednostce regulaminach,
-
uaktualnić zakładowy plan kont o informację na temat budowy i tworzenia kont syntetycznych i analitycznych,
-
dokonywać prawidłowej klasyfikacji budżetowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 roku w sprawie klasyfikacji szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 107, poz. 726 ze zm.),
-
godziny ponadwymiarowe rozliczać zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (przestrzegać ilości realizowanych godzin),
-
uzupełnić druk „Zestawienie godzin ponadwymiarowych za okres …” w taki sposób, aby wynikało z niego ile godzin ponadwymiarowych przepracował poszczególny nauczyciel w każdym tygodniu uwzględnianym w rozliczeniu,
-
wydatkować środki zgodnie z regulaminem przyznawania nagrody Dyrektora Szkoły (do wysokości funduszu nagród).
Przygotowała: Jolanta Stachurska - Inspektor Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego
Zatwierdził: Adam Baik - Naczelnik Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Marek Sobiegraj Data wytworzenia:
22 wrz 2008
Osoba dodająca informacje
Marek Sobiegraj Data publikacji:
22 wrz 2008, godz. 11:25
Osoba aktualizująca informacje
Marek Sobiegraj Data aktualizacji:
05 mar 2012, godz. 09:11