ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W BARLINKU
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1
im. kpt. hm. Andrzeja Romockiego „Morro” W BARLINKU
W dniach od 26.02.2008r. - 07.03.2008r. z wyłączeniem 05.03.2008r. została przeprowadzona kontrola problemowa w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. kpt. hm. Andrzeja Romockiego „Morro” w Barlinku. Przedmiotem kontroli była gospodarka finansowa jednostki w okresie od 01 października 2006 roku do 31 grudnia 2007 roku w zakresie:
-
uregulowań organizacyjno - prawnych,
-
gospodarki środkami pieniężnymi,
-
gospodarki rzeczowymi składnikami majątku,
-
rachunkowości i sprawozdawczości,
-
dochodów i wydatków budżetowych,
Do ustaleń kontroli w protokole podpisanym w dniu 18 kwietnia 2008 roku wniesiono zastrzeżenia, sprostowania oraz wyjaśnienia.
Wyniki przeprowadzonej kontroli pozwalają stwierdzić, że kontrolowana jednostka prowadzi politykę rachunkowości zgodną z przepisami rachunkowości budżetowej oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku
w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetów państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006 r., Nr 142, poz. 1020).
Kontrolowana jednostka posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z 29 września 1994 roku
o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694).
ZSP Nr 1 w Barlinku prowadzi gospodarkę finansową w sposób celowy oraz zgodny z planem finansowym jednostki przestrzegając art. 28 ust. 1-2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2006r Nr 247, poz. 1832).
W zakresie sprawozdawczości budżetowej jednostka stosuje przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 78).
Jednostka przestrzega ustaleń zakładowego planu kont przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych.
Księgi rachunkowe prowadzone są zgodnie z zasadami zawartymi w rozdziale 2 ustawy o rachunkowości.
Szkoła prowadzi gospodarkę pieniężną oraz drukami ścisłego zarachowania, zgodnie z opracowaną instrukcją obiegu i kontroli dokumentów.
W trakcie kontroli stwierdzono także nieprawidłowości. W celu ich wyeliminowania zalecono:
-
Dokonać technicznego (fizycznego) opomiarowania energii cieplnej w taki sposób, aby można było odczytać z urządzeń technicznych stan zużytego ciepła w poszczególnych pomieszczeniach budynków.
-
Ponoszone koszty energii cieplnej przyporządkować do miejsca ich powstania (dotyczy kosztów c.o. jakie szkoła ponosi zamiast gospodarstwa pomocniczego).
-
Ponoszone koszty energii elektrycznej przyporządkować do miejsca ich powstania (dotyczy kosztów energii elektrycznej jakie ponosi gospodarstwo pomocnicze zamiast szkoły).
-
Doprowadzić do podpisania odpowiedniej umowy z dostawcą energii elektrycznej, której stroną będzie szkoła.
-
Zweryfikować i dostosować funkcjonowanie warsztatów szkolnych w formie jaką jest gospodarstwo pomocnicze, w sposób zgodny z art. 26 ust. Ustawy
o finansach publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 247, poz. 1832). -
Ponoszone koszty wynagrodzeń osobowych nauczycieli zatrudnionych
w szkole, a prowadzących zajęcia w gospodarstwie pomocniczym, wykazywać zgodnie z miejscem ich powstania, a tym samym zweryfikować plan finansowy jednostki względem planu finansowego gospodarstwa pomocniczego. -
Regulaminy organizacyjno-prawne, instrukcje oraz pozostałe akty wewnętrzne wprowadzić w życie zarządzeniem dyrektora.
-
Uaktualnić podstawy prawne obowiązujących w jednostce regulaminów.
-
Na dowodach zakupu (faktury) stosować przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
-
Faktury opisywać w sposób szczegółowy i dokładny oraz stanowiący
o dokonaniu weryfikacji dokumentu przez osobę do tego upoważnioną. -
Dokonywać prawidłowej klasyfikacji budżetowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 107, poz. 726
ze zm.). -
Faktury łączące w sobie zakupy różne, klasyfikować zgodnie
z poszczególnymi pozycjami faktury, w odpowiednich podziałkach klasyfikacji budżetowej. -
Podjąć odpowiednie działania, które doprowadzą do właściwie ekonomicznego, zasadnego oraz zgodnego z prawem zabezpieczenia interesu szkoły wynikającego z zawartej umowy ze Szczecińską Fundacją Talent-Promocja-Postęp (Nr 1/2010/05 z dnia 22 czerwca 2005 roku).
Przygotowała: Jolanta Stachurska - Inspektor Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego
Zatwierdził: Adam Baik - Naczelnik Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Marek Sobiegraj Data wytworzenia:
22 wrz 2008
Osoba dodająca informacje
Marek Sobiegraj Data publikacji:
22 wrz 2008, godz. 11:23
Osoba aktualizująca informacje
Marek Sobiegraj Data aktualizacji:
05 mar 2012, godz. 09:11