Powiatowy Zarząd Dróg w Myśliborzu
W dniach od 22 do 30 czerwca, od 5 do 11 lipca oraz w dniu 14 lipca 2005 roku została przeprowadzona kontrola kompleksowa w Powiatowym Zarządzie Dróg w Myśliborzu. Przedmiotem kontroli była gospodarka finansowa jednostki w okresie 01.07. 2002 - 31.12.2004r.
Kontrolowana jednostka:
-
posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.),
-
w zakresie sprawozdawczości budżetowej stosuje przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13.03.2001r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 24 poz. 279 z późn. zm.),
-
przestrzega ustaleń zakładowego planu kont przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych,
-
zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodne są z przepisami rozdziału 2 ustawy o rachunkowości,
-
prowadzi oszczędną gospodarkę rzeczowymi składnikami majątku,
-
posiada instrukcję w sprawie zasad ochrony i archiwizacji zbiorów danych księgowych w systemach komputerowych,
-
opracowała pisemne procedury kontroli finansowej związanej z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem - art. 35a ustawy o finansach publicznych.
Stwierdzone nieprawidłowości:
-
W zarządzeniu o przeprowadzeniu inwentaryzacji nie podano na jaki dzień ma być przeprowadzona inwentaryzacja.
-
W arkuszach spisów z natury nie wpisywano numerów identyfikacyjnych inwentaryzowanych składników majątkowych (środków trwałych i pozostałych wartości trwałych), celem dokonania prawidłowej wyceny majątku jednostki.
-
Nie dokonano analizy możliwości ujęcia w ewidencji majątku jednostki wartości dróg i mostów będących w zarządzie jednostki, na które dotychczas nie poniesiono nakładów modernizacyjnych i nie ujęto w ewidencji wartościowej.
-
Przy zawieraniu umów na zakup paliwa w umowach nie określono dokładnie ceny tak aby w wybranej ofercie najkorzystniejszej przy dalszych zakupach nie było możliwości sprzedaży paliwa przez wybraną stację po cenie wyższej niż w pozostałych stacjach paliw.
-
Płatności faktur za wykonane prace drogowe nie dokonywano zgodnie z zawartymi umowami. W umowie nie zawarto odpowiednich zapisów w przypadku konieczności odbioru prac etapami i wystawiania faktur przejściowych za wykonane i odebrane prace.
Wydano zalecenia pokontrolne, w celu wyeliminowania stwierdzonych uchybień.
Przygotowała: Bernarda Bartoszewicz
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Katarzyna Ostrowska-Wolska Data wytworzenia:
01 sty 2012
Osoba dodająca informacje
Marek Dmytruszewski Data publikacji:
28 paź 2005, godz. 08:57
Osoba aktualizująca informacje
Marek Sobiegraj Data aktualizacji:
05 mar 2012, godz. 08:53