Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Myśliborzu

Wyszukiwanie zaawansowane

Tagi

Powiatowy Zarząd Dróg w Myśliborzu


 

W dniach od 22 do 30 czerwca, od 5 do 11 lipca oraz w dniu 14 lipca 2005 roku została przeprowadzona kontrola kompleksowa w Powiatowym Zarządzie Dróg w Myśliborzu. Przedmiotem kontroli była gospodarka finansowa jednostki w okresie 01.07. 2002 - 31.12.2004r.

 

Kontrolowana jednostka:

  •  

    posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.),

  •  

    w zakresie sprawozdawczości budżetowej stosuje przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13.03.2001r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 24 poz. 279 z późn. zm.),

  •  

    przestrzega ustaleń zakładowego planu kont przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych,

  •  

    zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodne są z przepisami rozdziału 2 ustawy o rachunkowości,

  •  

    prowadzi oszczędną gospodarkę rzeczowymi składnikami majątku,

  •  

    posiada instrukcję w sprawie zasad ochrony i archiwizacji zbiorów danych księgowych w systemach komputerowych,

  •  

    opracowała pisemne procedury kontroli finansowej związanej z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem - art. 35a ustawy o finansach publicznych.

 

 

 

Stwierdzone nieprawidłowości:

  1.  

    W zarządzeniu o przeprowadzeniu inwentaryzacji nie podano na jaki dzień ma być przeprowadzona inwentaryzacja.

  2.  

    W arkuszach spisów z natury nie wpisywano numerów identyfikacyjnych inwentaryzowanych składników majątkowych (środków trwałych i pozostałych wartości trwałych), celem dokonania prawidłowej wyceny majątku jednostki.

  3.  

    Nie dokonano analizy możliwości ujęcia w ewidencji majątku jednostki wartości dróg i mostów będących w zarządzie jednostki, na które dotychczas nie poniesiono nakładów modernizacyjnych i nie ujęto w ewidencji wartościowej.

  4.  

    Przy zawieraniu umów na zakup paliwa w umowach nie określono dokładnie ceny tak aby w wybranej ofercie najkorzystniejszej przy dalszych zakupach nie było możliwości sprzedaży paliwa przez wybraną stację po cenie wyższej niż w pozostałych stacjach paliw.

  5.  

    Płatności faktur za wykonane prace drogowe nie dokonywano zgodnie z zawartymi umowami. W umowie nie zawarto odpowiednich zapisów w przypadku konieczności odbioru prac etapami i wystawiania faktur przejściowych za wykonane i odebrane prace.

 

 

 

Wydano zalecenia pokontrolne, w celu wyeliminowania stwierdzonych uchybień.

 

 

 

 

 

Przygotowała: Bernarda Bartoszewicz

 

 

 

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Katarzyna Ostrowska-Wolska

Data wytworzenia:
01 sty 2012

Osoba dodająca informacje

Marek Dmytruszewski

Data publikacji:
28 paź 2005, godz. 08:57

Osoba aktualizująca informacje

Marek Sobiegraj

Data aktualizacji:
05 mar 2012, godz. 08:53