PLACÓWKA WIELOFUNKCYJNA W DĘBNIE
PLACÓWKA WIELOFUNKCYJNA W DĘBNIE
W dniach od 12.02.2008r. - 21.02.2008r. została przeprowadzona kontrola problemowa w Placówce Wielofunkcyjnej w Dębnie. Przedmiotem kontroli była gospodarka finansowa jednostki w okresie od 01 stycznia 2007 roku do 31 grudnia 2007 roku w zakresie:
-
uregulowań organizacyjno - prawnych,
-
gospodarki środkami pieniężnymi,
-
gospodarki rzeczowymi składnikami majątku,
-
rachunkowości i sprawozdawczości,
-
dochodów i wydatków budżetowych,
-
zgodności procedur udzielania zamówień publicznych z obowiązującymi przepisami.
Do ustaleń kontroli w protokole podpisanym w dniu 26 marca 2008 roku zastrzeżeń nie wniesiono.
Wyniki przeprowadzonej kontroli pozwalają stwierdzić, że kontrolowana jednostka prowadzi politykę rachunkowości zgodną z przepisami rachunkowości budżetowej oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku
w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetów państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006 r., Nr 142, poz. 1020).
Kontrolowana jednostka posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z 29 września 1994 roku
o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 ze zm.).
Placówka Wielofunkcyjna prowadzi gospodarkę finansową w sposób celowy oraz zgodny z planem finansowym jednostki przestrzegając art. 28 ust. 1-2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2006r Nr 247, poz. 1832).
W zakresie sprawozdawczości budżetowej jednostka stosuje przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 78).
Placówka Wielofunkcyjna przestrzega ustaleń zakładowego planu kont przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych.
Księgi rachunkowe prowadzone są zgodnie z zasadami zawartymi w rozdziale 2 ustawy o rachunkowości.
Placówka Wielofunkcyjna prowadzi gospodarkę pieniężną oraz drukami ścisłego zarachowania, zgodnie z opracowaną instrukcją obiegu i kontroli dokumentów.
W trakcie kontroli stwierdzono także nieprawidłowości. W celu ich wyeliminowania zalecono:
-
uaktualnienie podstaw prawnych funkcjonujących w jednostce regulaminów
i instrukcji oraz stosowanie poprawnych nazw jednostki, -
uzupełnienie zakładowego planu kont o informację na temat budowy i tworzenia kont syntetycznych i analitycznych,
-
prowadzenie do konta 240 - pozostałe rozrachunki z pracownikami - ewidencję analityczną,
-
wprowadzenie obowiązku stosowania na fakturach kosztowych jednostki informacji o zastosowaniu przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
-
zamykać poszczególne, miesięczne okresy sprawozdawcze,
-
przy zbiorczych zestawieniach (polecenia księgowania, polecenia przelewu) stosować numery indywidualne, które umożliwiłby identyfikację dowodów załączonych do zestawień z zapisami w księgach rachunkowych,
-
terminowość w przekazywaniu równowartości odpisu na ZFŚS,
-
uzupełnienie rozbieżności pomiędzy angażami a listami płac w zakresie wypłaty dodatku trudnościowego.
Przygotowała: Jolanta Stachurska - Inspektor Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego
Zatwierdził: Adam Baik - Naczelnik Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Marek Sobiegraj Data wytworzenia:
22 wrz 2008
Osoba dodająca informacje
Marek Sobiegraj Data publikacji:
22 wrz 2008, godz. 11:21
Osoba aktualizująca informacje
Marek Sobiegraj Data aktualizacji:
05 mar 2012, godz. 09:10