DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W MYŚLIBORZU
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W MYŚLIBORZU
W dniach od 19.03.2008r. - 09.04.2008r. z przerwami w dniach 21.03.2008r.
i 27.03.2008r, została przeprowadzona kontrola problemowa w Domu Pomocy Społecznej w Myśliborzu. Przedmiotem kontroli była gospodarka finansowa jednostki w okresie od 01 stycznia 2007 roku do 31 grudnia 2007 roku w zakresie:
-
uregulowań organizacyjno - prawnych,
-
gospodarki środkami pieniężnymi,
-
gospodarki rzeczowymi składnikami majątku,
-
rachunkowości i sprawozdawczości,
-
dochodów i wydatków budżetowych,
Do ustaleń kontroli w protokole podpisanym w dniu 06 maja 2008 roku wniesiono wyjaśnienia.
Wyniki przeprowadzonej kontroli pozwalają stwierdzić, że kontrolowana jednostka prowadzi politykę rachunkowości zgodną z przepisami rachunkowości budżetowej oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku
w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetów państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006 r., Nr 142, poz. 1020).
Kontrolowana jednostka posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z 29 września 1994 roku
o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 ze zm.).
Dom Pomocy Społecznej prowadzi gospodarkę finansową w sposób celowy oraz zgodny z planem finansowym jednostki przestrzegając art. 28 ust. 1-2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2006r Nr 247, poz. 1832).
W zakresie sprawozdawczości budżetowej jednostka stosuje przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 78).
Jednostka przestrzega ustaleń zakładowego planu kont przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych.
Księgi rachunkowe prowadzone są zgodnie z zasadami zawartymi w rozdziale 2 ustawy o rachunkowości.
Dom Pomocy Społecznej prowadzi gospodarkę pieniężną oraz drukami ścisłego zarachowania, zgodnie z opracowaną instrukcją obiegu i kontroli dokumentów.
W trakcie kontroli stwierdzono także nieprawidłowości. W celu ich wyeliminowania zalecono:
-
uaktualnić występujące w jednostce regulaminy organizacyjno-prawne, instrukcje oraz pozostałe akty wewnętrzne,
-
na koncie 229 - pozostałe rozrachunki publiczno-prawne - ewidencjonować wyłącznie rozrachunki dotyczące ZUS,
-
poprawiać błędy w dowodach księgowej zgodnie z art. 25 ust. 1, pkt 1 i 2 ustawy o rachunkowości (Dz. U. z 2002 roku, Nr 76, poz. 694 ze zm.),
-
nagrody jubileuszowe i inne wypłaty nie będące wynagrodzeniami ujmować na osobnych listach płac,
-
wprowadzić uregulowania prawne, które pozwolą na przyznawanie nagród dyrektora,
-
dowody księgowe ZFŚS ewidencjonować w odrębnej księdze pomocniczej.
Przygotowała: Jolanta Stachurska - Inspektor Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego
Zatwierdził: Adam Baik - Naczelnik Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Marek Sobiegraj Data wytworzenia:
22 wrz 2008
Osoba dodająca informacje
Marek Sobiegraj Data publikacji:
22 wrz 2008, godz. 11:23
Osoba aktualizująca informacje
Marek Sobiegraj Data aktualizacji:
05 mar 2012, godz. 09:11