621/2013 w sprawie zawiadamiania o posiedzeniach Zarządu
Zgłoszona przez Pana Wojciecha Wojtkiewicza interpelacja na XXXII sesji Rady Powiatu w Myśliborzu z dnia 30 stycznia 2013r.
w sprawie zawiadamiania o posiedzeniach Zarządu
Treść zapytania:Odpowiadając na pytanie radnej Danuty Patkowska: W jaki sposób i gdzie można pozyskać informację o posiedzeniach Zarządu Starosta odpowiedział, że informacja o posiedzeniach Zarządu jest przekazywana na bieżąco osobom wskazanym w par. 76 Statutu Powiatu. Z tego wynika, że nie ma harmonogramu posiedzeń Zarządu, a osoby te zawiadamiane są bezpośrednio przed zwołaniem posiedzenia? Jak są zapraszane te osoby, czy pisemnie, czy telefonicznie? Mieszkańcy nie mają wiedzy, kiedy odbywają się posiedzenia Zarządu, a mają prawo wiedzieć.
Treść udzielonej odpowiedzi na sesji:
Informuję, że art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001, nr 112, poz. 1198 ze zm.) stanowi, że zasada jawności posiedzeń dotyczy wyłącznie organów wymienionych w art. 3 ust. 1 pkt 3 w/w ustawy, tj. kolegialnych organów pochodzących z powszechnych wyborów (Rada Powiatu).
Dodatkowo wyjaśniam, że przepisy obowiązującego prawa nie wymagają ustalania harmonogramu posiedzeń organu wykonawczego, ani też nie nakładają obowiązku publikowania terminów posiedzeń tego organu. Dotychczas w Powiecie Myśliborskim nie stosowano praktyk, które opisuje Pan w swoim zapytaniu.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Dominika Bułgajewska Data wytworzenia:
26 lut 2013
Osoba dodająca informacje
Marek Sobiegraj Data publikacji:
26 maj 2022, godz. 12:21
Osoba aktualizująca informacje
Marek Sobiegraj Data aktualizacji:
26 lut 2013, godz. 07:56