herb BIP - Starostwo Powiatowe w Myśliborzu

www.powiatmysliborski.pl

28/2011 radnego Wojciecha Wojtkiewicza w sprawie w sprawie przyznanej nagrody Pani Irenie Kurzawskiej; w sprawie planu ZSP Nr 1 w Barlinku w związku z likwidacją Warsztatów Szkolnych; w sprawie kosztów finansowych podjęcia uchwały dot. emisji obligacji; w sprawie dotychczasowego przebiegu prac modernizacyjnych w budynku przy ul. Północnej 15 w Myśliborzu; kontynuacja interpelacji z poprzedniej sesji ? w sprawie spraw sądowych toczących się w Starostwie i w jednostkach powiatowych

 

INTERPELACJE RADNEGO WOJCIECHA WOJTKIEWICZA

ZGŁOSZONE NA VI SESJI RADY POWIATU W MYSLIBORZU

DNIA 27 KWIETNIA 2011R.

 

 

w sprawie przyznanej nagrody Pani Irenie Kurzawskiej:

 

Na poprzedniej sesji była taka interpelacja: za co była przyznana nagroda dla Pani Ireny Kurzawskiej. Prosta sprawa, bo nagroda była przyznana… Starosta ma prawo przyznawać nagrody. I bardzo dobrze, że to robi, bo to jest jednak motywacja do pracy, do podnoszenia kwalifikacji. Jeżeli była przyznana nagroda, no to za coś konkretnego, ja tu strzelam teraz: np. za duże zaangażowanie.. Odpowiedź na tego typu pytanie na pewno nie nastręczała dużo problemów, ponieważ wystarczyło wziąć tylko wzór tej nagrody i jednym zdaniem odpowiedzieć.

 

 

ODPOWIEDZI UDZIELIŁ:

 

Starosta Myśliborski – Arkadiusz Mazepa

[…]co do nagród dla p. Dyrektor i braku uzasadnienia – pozostawię to bez komentarza… Radny tak bardzo się dopomina – dlaczego dostała ją Pani Dyrektor… nie będę tego uzasadniał…

 

 

w sprawie planu ZSP Nr 1 w Barlinku w związku z likwidacją Warsztatów Szkolnych:

 

Ze sprawozdania z wykonania budżetu za 2010 rok wynika, że w rozdziale 80143 – jednostki pomocnicze szkolnictwa wydatkowano w ZSP Nr 1 w Barlinku kwotę 93.392,22 zł. Projekt budżetu uchwalony i przedłożony Radzie wówczas nie przewidywał wydatków w tym rozdziale. Chciałbym się dowiedzieć jakiego zadania dotyczą te wydatki i jakimi uchwałami wprowadzono je do  planu ZSP Nr 1 w Barlinku.

 

 

w sprawie kosztów finansowych podjęcia uchwały dot. emisji obligacji:

 

Dzisiaj będziemy mieli jedną uchwałę związaną z emisją obligacji, dlatego mam pytanie: jakie będą koszty finansowe ewentualnie podjęcia tej uchwały. Podpisywane i emitowane obligacje w okresach wcześniejszych – było wówczas gdy była inna sytuacja finansowa Powiatu. W telewizji na TVN, (a jest to bardzo wiarygodna stacja) otrzymałem informację, że deficyt krajowy wynosi 7,9 i uplasowaliśmy się zaraz za Stanami Zjednoczonymi. Tylko akurat Polska a Stany Zjednoczone to tak, jakby porównać pchłę i słonia. Słoń sobie z tym poradzi i się nie martwi… Ale ja się tym nie martwię, ale ile będzie nas to kosztowało. Z odpowiedzi jaką otrzymałem – Pani Skarbnik powiedziała, że na pewno to co mamy – stracilibyśmy te podpisane umowy kredytowe i emisje obligacji, to byłaby na dzień dobry kwota 600.000 zł – 700.000 zł. A kwota  nowego kosztu i obsługi tych obligacji – nie są oszacowane. Bo składniki, jeśli chodzi o podpisywanie umów było szczegółowo omówione w dzisiejszej uchwale. A my o niczym nie wiemy.   

 

 

w sprawie dotychczasowego przebiegu prac modernizacyjnych w budynku przy ul. Północnej 15 w Myśliborzu:

 

Ostatnie kwestia: Trwa remont siedziby Starostwa Powiatowego. Od czasu do czasu obserwuję jak przebiega postęp prac, które bacznie obserwuję. Wiemy, że tegoroczna aura była bardzo dobra na wykonywanie prac wewnątrz budynku. Ja mówię tu o tej drugiej części, gdzie w tej chwili trwają tam ostatnie prace przy elewacjach, ale o pracach rozbiórkowych. Można to było robić w zimnie przez żadnego problemu. Pamiętam, że była taka interpelacja, że pytano, czy umowa, która podpisana z Prokuraturą nie spowoduje tego, że przyjdzie nam w „Szkunerze” rozbijać namioty tureckie. Chciałbym się dowiedzieć, z czego wynikają opóźnienia, ponieważ na posiedzeniu Zarządu podjęliście decyzje o przedłużenie o jeden miesiąc terminu wykonania prac w tym etapie. Z tego co pamiętam umowa z Prokuraturą była tak sporządzona, że ten budynek mieliśmy opuścić 30 czerwca z tym, że była tam klauzula, że w uzasadnionych przypadkach można ten termin przedłużyć. Wiem, że Starosta na początku urzędowania był w Prokuraturze i omawiał te sprawy. Chciałbym, aby Starosta nie tyle uspokoił, ale określił nam ostateczny termin. Czy Prokuratura prolongowała ten termin? I to co się wiąże z remontem siedziby… bo ja się niepokoję tą prolongatą. Widzę, że bardzo często zapycha się tam kanalizacja, jest to z pewnością utrudnienie dla pracowników. Tu były interpelacje dot. zwiększenia kosztów tej inwestycji i Wicestarosta Andrzej Potyra na nie odpowiadał. Rozumiem, że jest to stary obiekt, wybudowany w latach 60-tych, chodzi o podłoże i inne kwestie… Chciałbym zapytać, czy nie będzie tutaj jakiegoś poślizgu i ile wyniósł ten pierwszy etap, bo dziś możemy to już oszacować. Ile było pierwotnie, a ile w tej chwili na finale.

 

 

ODPOWIEDZI UDZIELIŁ:

 

Starosta Myśliborski – Arkadiusz Mazepa

[…] Kolejno: zapytanie, które było kierowane na początku sesji przez radnego Wojciecha Wojtkiewicza i radnego Tadeusza Maćkały, a sprawozdaniu zostało powielone. Była sugestia, że nierówno traktuje się dwóch przedsiębiorców przy jednej inwestycji, która dotyczy modernizacji ul. Bonifacego w Barlinku.Jeden i drugi inwestor zawarł z Powiatem różne umowy. Jedna nie przewidywała aneksowania, a droga ją przewidywała. Dodam, że ja tej umowy nie podpisywałem, tak więc tutaj pretensje powinny być do kogoś innego. Natomiast to, co jest zapisane  i dopuszczalne w umowie jest realizowane. To, że są kary umowne – wynika z umowy i tak będziemy do tego przystępować mając na uwadze również opinię prawną, która jednoznacznie stwierdza stan faktyczny, a nie inny. Co do pytań związanych z remontem budynku Starostwa przy ul. Północnej 15 w Myśliborzu. Pytanie, czy jest tam terminowo, czy tez nie… Jakie są wartości etapów po kolei realizowanych oraz ile już wydatkowano – udzielimy odpowiedzi w tym zakresie na piśmie, tak aby te kwoty były precyzyjne. Natomiast jeśli chodzi o te ustalenia z Prokuraturą. To faktycznie Państwo sprzedaliście ten budynek z terminem opuszczenia do końca grudnia tamtego roku, nie do września. Prawdą jest, że prowadziłem rozmowy i zostało uzgodnione przebywanie w tym budynku do końca września tego roku z możliwością, że możemy prowadzić te rozmowy dalej w uzasadnionych przypadkach. Natomiast jest to duża niezręczność i dla Powiatu, Zarządu, dla radnych, bo należy zdawać sobie sprawę, że przebywanie w nie swoim budynku jest bardzo dużym dyskomfortem. Jeszcze trzeba dodać, że środków finansowych na możliwość przebywania we własnym budynku nie ma. Więc tak to zostało przygotowane dziwnie, że niestety nie możemy zrealizować tej inwestycji w sposób terminowy, bo nie ma na to wystarczającej ilości środków finansowych. Aby to było możliwe… jest to zadanie dla nas. Chodzi o to, aby poprawić pewną nieprawidłowość zastaną i zrealizować to zadanie. Już dziś mogę powiedzieć, że nie będzie to zrealizowane w pełni. Uświadomić sobie musimy jedno: należy przygotować ostatnie piętro, aby wyprowadzić wszystko i wszystko z tego budynku… IV piętro + winda i pracować na placu budowy przez kolejne (zakładam) kilka lat, zanim zrealizowana będzie całość tej inwestycji. To, co jest w ramach termomodernizacji będzie realizowane, jest etapowane, tak, aby pozwoliło to w końcu racjonalnie prowadzić prace. Będzie kolejny przetarg na stropodach i będziemy przystępować do dalszych prac jeśli będą na to środki, a one muszą być. Realnie możemy powiedzieć, że będziemy mogli przebywać w tym budynku do końca roku. Nie zakładam, że możemy przebywać dłużej na tych zasadach na których jesteśmy lub w ogóle. Co do kwot i wartości przekażemy tą informację na piśmie.

 

Wicestarosta Powiatu – Andrzej Potyra

[…] w uzupełnieniu: jeżeli chodzi o prace przy budynku na ul. Północnej 15 i przesunięcia terminów, to tak, jak wspomniał Starosta – obie umowy są inaczej podpisane. Jedna była krótkoterminowa. Prace przy ul. Bonifacego w Barlinku przewidywały dwa tygodnie, więc nie było potrzeby przesuwania tego terminu i ewentualnie przygotowywania aneksu. Prace zostały nie wykonane przez firmę. Firma zdawała sobie sprawę  z tego, że jest winna. Ponieważ miała okres czterech tygodni, żeby to skończyć. Za późno weszła na budowę. Wiemy, jaka była zima. Firma zakończyła swoje prace w późniejszym terminie. Po zgłoszeniu nam prac do odbioru jesteśmy zobowiązani naliczyć odsetki, kary. Firma przyjęła fakturę z tym odsetkami.

Wrócę jeszcze do ulicy Północnej i do przedłużenia tego terminu. Jak wszyscy wiedzą jest to remont w starym obiekcie. Stary obiekt ma to do siebie, że często w trakcie wykonywania prac napotykamy pewne „niespodzianki”. Są to niespodzianki, których nie można było przewidzieć, są to tzw. prace zakryte, zakrywkowe, których wcześniej nie było możliwości przewidzieć. Dopiero jak coś się odkryje widać, że coś jest zrobione nie tak, jak trzeba. Dlatego trzeba to poprawiać, stąd przesunięcie terminu realizacji inwestycji przy ul. Północnej 15 w Myśliborzu.

 

 

kontynuacja interpelacji z poprzedniej sesji –w sprawie spraw sądowych toczących się w Starostwie i w jednostkach powiatowych:

 

Apeluję Panie Starosto, aby te interpelacje przygotowywać lepiej. Powiem o jednej interpelacji. Chodzi tu o kontrowersje, jakie wywołał temat zwrotu środków do POKL w wysokości 55.600 zł. Wiem, że w poprzedniej kadencji było wiele spraw, w tym nasze jednostki, Powiat musiał wypłacać w wyniku błędnych decyzji, po sprawach sądowych – odszkodowania. Myślę, że do przerwy wakacyjnej taką dowiedź uzyskam.

 

 

 

ODPOWIEDZI ZNAJDUJĄ SIĘ W ZAŁĄCZNIKU  

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Marek Sobiegraj 08-06-2011 10:23
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Dagmara Gembiak 08-06-2011
Ostatnia aktualizacja: - 08-06-2011 10:23