herb BIP - Starostwo Powiatowe w Myśliborzu

www.powiatmysliborski.pl

Nieodpłatne przeniesienie prawa własności gruntu w zamian za rentę rolniczą

NIEODPŁATNE PRZENIESIENIE PRAWA WŁASNOŚCI GRUNTU POD BUDYNKAMI I RENCISTÓWEK, KTÓRE WCHODZIŁY W SKŁAD GOSPODARSTW ROLNYCH PRZEKAZANYCH NA RZECZ SKARBU PAŃSTWA W ZAMIAN ZA RENTĘ ROLNICZĄ

Podstawa prawna : art.6 ustawy z dnia 24 lutego 1989r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o podatku rolnym / Dz. U. z 1989r., Nr 10, poz. 53 z późn. zm. / , art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 roku o ubezpieczeniu społecznym rolników / Dz.U. z 1998r. Nr 7, poz. 25 z późn. zm./

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek o nieodpłatne przeniesienie prawa własności gruntu pod budynkami i rencistówki, które wchodziły w skład gospodarstwa rolnego przekazanego na rzecz Skarbu Państwa w zamian za emeryturę lub rentę rolniczą.

Formularz wniosku do pobrania

II. OSOBY UPRAWNIONE DO ZWROTU:

1. Osoby, które przekazały gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę lub emeryturę.

2. Współmałżonkowie osób wymienionych w punkcie 1.

- w przypadku rencistówek i budynków pozostawionych w dożywotnim użytkowaniu nie wymagane są żadne załączniki,

- w przypadku budynków pozostawionych na własność do wniosku należy dołączyć aktualny odpis z Kw / po przeprowadzonym postępowaniu spadkowym/

3. Zstępni osób wymienionych w pkt. 1.

- w przypadku rencistówek i budynków pozostawionych w dożywotnim użytkowaniu do wniosku dołączyć należy poświadczenie o użytkowaniu wnioskowanej nieruchomości / AWRSP OT w Szczecinie Przedstawicielstwo Myśliborskie ,Urząd Gminy/ oraz dokumenty potwierdzające stopień pokrewieństwa z osobą zdającą gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa,

- w przypadku budynków pozostawionych na własność do wniosku należy dołączyć aktualny odpis z Kw / po przeprowadzonym postępowaniu spadkowym/ .

4. Właściciele budynków, które wchodziły niegdyś w skład gospodarstwa rolnego przekazanego na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę lub emeryturę a nie będące spokrewnione z osobą przekazującą.

Do wniosku należy dołączyć aktualny odpis z Kw

III. OPŁATY:

Nie pobiera się

IV. TERMIN ODPOWIEDZI :

Do 30 dni.

V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA :

Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.

Telefon kontaktowy: / 0 prefikx 95/ 747 34 31  lub 747 34 32

VI. TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję/ odwołanie składa się w sekretariacie Starostwa/ w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Opłata skarbowa :

1. za odwołanie 5,00 zł

2. za każdy załącznik – 0,50 zł

VII. UWAGI:

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Marek Dmytruszewski 04-06-2003 12:13
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 04-06-2003
Ostatnia aktualizacja: - 04-06-2003 12:13