Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Ul. Spokojna 13
tel. 95 747 34 31
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w biurze przy ul. Spokojnej 13 oraz dyżuruje pod numerem 95 747 34 31
Godziny pracy:
Wtorki w godz. 8.00 – 15.00
Środy w godz. 8.00 – 15.00
Czwartki w godz. 8.00 – 14.00
Jarosław Jankowski
Do zadań rzecznika konsumentów należy w szczególności:
· zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
· wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
· składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
· współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów,
· udzielanie obywatelom także w innych formach pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów,
· wykonywanie zadań jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony konsumenta na zasadach określonych odrębnymi przepisami.