Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Starostwo Powiatowe w Myśliborzu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Dom Dziecka w Dębnie


 

 

 

W dniach od 2 do 24 sierpnia z przerwą w dniu 11 sierpnia Wydział Kontroli Starostwa Powiatowego w Myśliborzu przeprowadził kontrolę kompleksową w Domu Dziecka w Dębnie. Kontrolą objęto okres 01.07.2003r. - 30.06.2005r.

 

 

 

Kontrolowana jednostka:

  •  

    posiada dokumentację opisującą przyjęte zasady rachunkowości zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.),

  •  

    prowadzi gospodarkę drukami ścisłego zarachowania, zgodnie z opracowaną instrukcją druków ścisłego zarachowania;

  •  

    przeprowadza inwentaryzację w terminach ustalonych w przepisach ustawy rachunkowości;

  •  

    prowadzi wszystkie księgi rachunkowe wymagane art.13 ustawy o rachunkowości;

  •  

    przekazuje środki na rachunek funduszu socjalnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

 

 

Stwierdzone nieprawidłowości:

  1.  

    udzielanie częstych zaliczek gotówkowych na zakup towarów, artykułów żywnościowych i odzieży w dużej wysokości. W miesiącu grudniu 2004r. udzielono większą liczbę zaliczek celem dokonania znacznych zakupów różnych materiałów i towarów służących działalności jednostki. W wyniku zwiększonych zakupów nastąpił znaczny wzrost zapasów art. żywnościowych.

  2.  

    W kartach drogowych:

  •  

    nie wypełniano wszystkich pozycji (nazwisko kierującego pojazdem, ilość przejechanych kilometrów na wszystkich odcinkach trasy, podpis osoby wystawiającej kartę, podpis kierowcy, podpis osoby obliczającej wyniki oraz osoby sprawdzającej).

  •  

    nie podawano uzasadnienia (celowości) wyjazdu,

  1.  

    Nie dokonywano okresowych kontroli faktycznego stanu licznika i stanu paliwa przez porównanie z kartą drogową.

  2.  

    W miesiącu grudniu 2004r. przyznano premie dla pracowników obsługi i administracji w wysokości niezgodnej z zapisami w regulaminie premiowania. Regulamin przewiduje przyznanie premii do wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego, natomiast wypłacono premie w wysokościach od 30 do 40% wynagrodzenia.

  3.  

    Przy dokonywaniu wydatków na zakupy i dostawy, których wartość według grup określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień, przekraczała 6.000 EURO nie przestrzegano ustawy „Prawo zamówień publicznych”.

 

 

 

Wydano zalecenia pokontrolne, w celu wyeliminowania stwierdzonych uchybień.

 

 

 

 

 

Przygotowała: Bernarda Bartoszewicz

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Marek Dmytruszewski 28-10-2005 08:56
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2012
Ostatnia aktualizacja: Marek Sobiegraj 05-03-2012 08:53